Navigációs menü

Leszokni a dohányzást rövid idő alatt

Számos cikk és tanulmány szól a dohányzás káros hatásairól és következményeiről, és, míg a nemzetközi és a hazai statisztikák riasztó számokat mutatnak a dohányosok számáról és a dohányzás okozta betegségekről, addig nem is lehet elégszer elismételni ezeket az intelmeket.

Hogyan küzdheti le a megvonási tüneteket?

De talán nemcsak a figyelmeztetés és az elijesztés lehet hatékony a dohányzás elleni küzdelemben, hanem a leszokással járó pozitív következmények tudatosítása is. Mert ezekből is van bőven. Bízzunk magunkban… A dohányosok döntő többsége számára a leszokás rendkívül nehéz folyamat.

Sokan többször is megpróbálták már, és a visszaesés általában tovább erősíti a bizonytalanságot, hogy vajon sikerül-e valaha is letenni a cigarettát.

Leszokna a dohányzásról? Módszerek, amik beváltak

Pedig biztosan nem lehetetlen, a legkülönbözőbb lelki alkatú embereknek sikerült már egészen nagyfokú függőségből is szabadulniuk. Sok tényezőnek kell kedvezően alakulnia ahhoz, hogy jó eséllyel, sikerrel végződjön a leszokási kísérlet. Fontos például az, hogy az elhatározásra jutott dohányos tisztában legyen azzal, hogy milyen komoly jutalmakkal jár a füstmentessé vált élet. A legnehezebb munkák végzése közben is azzal erősítjük magunkat, hogy a végeredményre gondolunk.

Így van ez házépítés, takarítás vagy kertrendezés közben, és érvényes ez a leszokásra is. A kedvező egészségügyi hatások egészen hamar jelentkeznek, akár hetek alatt is elmúlhat például a reggeli köhögés.

De a leszokás első fázisában, ami néhány hónapig is eltarthat, a pozitív fejlemények feletti örömöt elnyomja a cigaretta utáni vágyódás, ami valóságos kínná növekedhet.

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Ilyenkor a leszokásban lévő dohányosnál a hiányérzet dominál, nehezebb koncentrálni, és a hétköznapi tevékenységekre, a családdal való kapcsolatra, a munkára is árnyékot vet a cigaretta utáni vágyódás.

Ebben az időszakban különösen fontos a külső támogatás, a leszokni a dohányzást rövid idő alatt, barátok biztatása, illetve az a tudat, hogy a leszokásnak csodálatos gyümölcsei lesznek.

Hamar eljön az idő, amikor már nem köt le minden gondolatot az, hogy rá kellene gyújtani. A leszokóban lévő dohányos egyszer csak azt veszi észre, hogy már órák óta nem gondolt a cigarettára.

Ugyanakkor megmarad, sőt, erősödik a leszokás minden pozitív velejárója. A környezet elismerése mellett megnő az önbecsülés, erősödik az önbizalom: a leszokás sikerélménye kiváló muníciót ad, és ez előrelépést jelenthet a magánéletben vagy a munkában.

leszokni a dohányzást rövid idő alatt

A frissen leszokott volt dohányos nagyobb tenni vágyással és határozottsággal vág bele minden új tevékenyégbe. Még jó ideig előjönnek a kísértő gondolatok, olykor egészen váratlanul is, de ezek már csak rövid ideig tartanak, és közel sem telepednek rá úgy a hétköznapokra, mint a kezdeti hiányérzet.

  1. Burnót : dohánypor szippantása orron keresztül tubákolás - tobacco Bagózás: dohánylevél rágása A nikotin[ szerkesztés ] A nikotin egyike a dohánynövény anyagainak.
  2. Mi lesz ha most leszokik a dohányzásról

Becsülni kell minden eltelt hónapot, és óvni az eddig elért eredményeket, mint valami friss és törékeny hajtást. Cigaretta nélkül, egészségesebben A füstmentes élettel járó jobb közérzet nemcsak a sikerélményből táplálkozik, hanem élettani alapja is van.

leszokni a dohányzást rövid idő alatt

Aki leszokik, egy egészségesebb életet választ. Már rövidtávon is megnő a fizikai teljesítőképesség, hosszabb távon pedig drasztikusan csökken a dohányosokra jellemző, súlyos betegségek kockázata. A tüdőrák és a COPD - krónikus obstruktív tüdőbetegség - kialakulásáért elsősorban a dohányzás felelős.

leszokni a dohányzást rövid idő alatt

A tüdő- és légúti betegségek és a dohányzás összefüggése olyan mértékben benne van a köztudatban, hogy a leszokás minden bizonnyal nagy lelki tehertől szabadítja meg a volt dohányost, aki joggal érzi úgy, hogy nagy dolgot tett a saját egészsége érdekében. Nehéz és összetett feladat a leszokás, de komoly jutalmakkal jár, melyek hosszú távra kihatnak.

leszokni a dohányzást rövid idő alatt

Akiknek sikerült, azok életük végéig erőt merítenek ebből a sikerből, és számukra mindörökre az egyik legmeghatározóbb esemény marad, hogy letették a cigarettát.