Hogyan ne legyen még nagyobb teher a leszokás? - Szentendrei Járás Egészségfejlesztési Iroda

Dohányzásról való leszokás táblázat. Hogyan küzdheti le a megvonási tüneteket? | kockafarm.hu

  • Mit érez az ember amikor leszokott a dohányzásról
  • Carra hogyan lehet leszokni a dohányzásról videó

Fáradtság, mert a nikotin nem élénkíti az idegrendszert Szorulás, a bélműködés lassulása miatt Nyugtalanság Szájszárazság Három olyan általános stratégia van, ami javíthat az összes tüneten, ezt a könnyebb megjegyzés érdekében hívhatjuk I-M-A stratégiának is: Ivás: Igyon annyi folyadékot vizet, alacsony kalóriatartalmú alkoholmentes! Érdemes mindig magánál tartani valamilyen folyadékot.

Ezek közül vannak olyanok, amelyek szinte már azonnal megtapasztalhatók, mások hosszabb idő után válnak észrevehetővé. A kedvező hatások egy része az egészséggel kapcsolatosak. A leszokott dohányosok hosszabb ideig élnek, mint a dohányosok. Például az, aki

Vizet például vihet magával félliteres műanyag palackban is, ami általában elfér akár egy kézitáskában is. Mozgás: Mozogjon, annyit, amennyit csak tud!

dohányzásról való leszokás táblázat

Mozogjon többet mint szokott. Alvás: Aludjon annyit, amennyit csak megengedhet magának!

dohányzásról való leszokás táblázat

Vannak javaslataink külön-külön az egyes tünetek kezelésére is. Ingerültség hétig tarthat.

  • Hogyan küzdheti le a megvonási tüneteket? | kockafarm.hu
  • Amikor abbahagyja a dohányzást meghízik vagy
  • Richard carr hogyan lehet leszokni a dohányzásról

Segíthet a séta, a forró fürdő, a relaxáció gyakorlása, valamint a kávé kerülése vagy mennyiségének csökkentése. Álmatlanság Tartózkodjon a koffein tartalmú italoktól este 6 után!

Használjon relaxációs technikákat az elalvásnál! Köhögés, száraz torok, orrcsöpögés Igyon sok folyadékot! Próbáljon ki torokcukorkákat, vagy rágógumit!

dohányzásról való leszokás táblázat

Rossz lehelet Igyon sok folyadékot, mosson gyakran fogat! A tüdőnek idő kell, míg kitisztul a sok kátránytól.

dohányzásról való leszokás táblázat

Használjon cukormentes rágógumit! Székrekedés, puffadás hétig tarthat.

Több különböző formája létezik, köztük a 16 órás és a 24 órás transzdermális bőrön át alkalmazott tapasz, a 2 mg-os és a 4 mg-os rágógumi, az 1 mg-os, 1,5 mg-os, 2 mg-os vagy 4 mg-os nikotin cukorkák, a 2 mg-os nyelvalatti tabletták, orrspré, inhalátor, szájüregi tasak, szájpermet. Rendelkezésre állásuk különbözik Európa-szerte, de jellemzően vény nélkül, vagy orvosi rendelvényre kaphatók. A gyógyszerekkel folytatott vizsgálatok többsége során valamilyen típusú viselkedési tanácsadást is nyújtottak. A legjobb, ha tanácsot kérünk a leszokással kapcsolatban a visszaesés elkerülése érdekében. Viselkedési tanácsadás igénybe vehető személyesen vagy egyéb csatornákon keresztül, úgymint telefon, mobiltelefonos üzenetküldő rendszer, illetve internet.

Igyon rengeteg folyadékot, egyen rostos ételeket gyümölcs, teljes kiőrlésű gabona! Kefirbe, joghurtba kevert korpa segíti csökkenteni az étvágyat, és jót dohányzásról való leszokás táblázat a bélműködésnek.

A dohányzás a legnagyobb elkerülhető egészségi kockázat az EU-ban, mely évente A munkahelyeknek és a munkahelyi egészségügyi programoknak lehetőségük van aktívabb szerepet vállalni a dolgozók leszokásának segítésében. Összesen

Éhség Igyon vizet, vagy alacsony kalóriatartalmú folyadékokat! Unalom Új elfoglaltságok után kell nézni: például könyv- és újságolvasás, keresztrejtvényfejtés, Internetezés, kártyázás, a barátokkal való találkozás vagy telefonálás.

Dohányzás - A leszokás módszerei

Készüljön valamilyen elfoglaltsággal a várakozások idejére! Levertség esetleg depresszió Keressen magának minél több örömteli elfoglaltságot, találkozzon minél gyakrabban a nemdohányzó barátaival.

dohányzásról való leszokás táblázat

Jutalmazza dohányzásról való leszokás táblázat magát! Fáradtság, kimerültség Szunyókáljon!

A leszokás pozitív következményei

Ne hajtsa magát! Több mozgás és a könnyű tornagyakorlatok is segíthetnek.

dohányzásról való leszokás táblázat

A sóvárgással és a súlygyarapodás megelőzésével külön fejezetekben foglalkozunk. Amiért nehéz leszokni a dohányzásról.